fredag 7. september 2012

Støvlesokker!

Øs - pøs støvlevær.
Høsten er her for fulle sluser!
Støvlene er i flittig bruk, og da måtte jeg lage støvlesokker til Julie.
 
Enkle - greie - varme
 
I samme farger som støvlene, og litt lenger i skaftet.
Disse blir nok kjekke å ha utover....
 

OPPSKRIFT STØVLESOKKER TIL BARN
 
36 masker på pinne nr. 4, strikket med rubin og safir fra Gjesdal. (1 nøste av hver)
Strikk vr.bord 2r og 2 vr i 9cm
Strikk videre i rettstrikk med *8 runder svart og 5 runder turkis* (fra * til * er en rapport)
Strikk tre rapporter, men på siste runde i tredje rapport strikk 2 masker rett sammen i starten av hver pinne, tot 32 masker.
Strikk en rapport til og fell hel.
Lag så foten i rett lengde til barnet og fell tå.
 
Du må gjerne bruke oppskriften, men link tilbake til meg :)
 
 
Jeg har valgt å bruke litt store pinner slik at sokkene blir mykere, det er godt når de rekker langt opp på leggen.
Forhåpentligvis blir dette en høst uten kalde tær i støvlene!

2 kommentarer:

  1. De sokkene så virkelig deilige ut!! Lange og gode.
    Heldige Julie☺

    SvarSlett
  2. Fine sokker. Minner meg om at jeg trenger noen også, men så var det dette med sokkestrikking da.....

    SvarSlett

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk