mandag 5. november 2012

Barselstrikk og kreativ mini!

Snuppa i huset kom i går og spurte om vi hadde flytende lim. Hun skulle lage noe. Jeg fant frem decoupagelimet mitt, og jenta satte igang. Her er resultatet:
 En kopp til blyanter.
Laget av en avkappa brusflaske pålimt papir i flere lag, og malt.
(inspirasjonen er "monopolmannen")
 
Jeg har strikket ferdig en barselgave!
Denne kjøreposen skal pakkes inn, før den skal ta turen med postmann Pat.
Mottakeren er en liten skjønning i Danmark.
 
 Kommer ikke så godt frem på bildet, men posen har åpning til bilbeltet slik at den kan brukes i bilstolen.
 
 
 Liker godt treknapper med barnemotiv jeg :)
 
 
Lue må gutten også ha, så en turkis variant med tøffe biller får også plass i pakken.
 
 
Dette er den 3. kjøreposen jeg strikker. De to første ble laget før jeg startet bloggen. En til Lucas, og en til min skjønne niese. Begge de to første strikket jeg i freestyle fra Dale. Liker ikke det garnet så godt (og det er ganske dyrt), så denne gangen prøvde jeg meg med Sportsragg fra Gjestal. Dressen ble penere, og mye billigere. Godt fornøyd. Posen skal egentlig strikkes med hette, men jeg var ikke så glad i hetten til min pose, så denne gangen strikket jeg den uten.
Mønsteret er hentet fra Dale sitt hefte 203 Strikkedesign til baby.
Jeg har brukt ca. 350g garn.
Håper at den lille danske prinsen blir fornøyd.
 
 
Til slutt vil jeg si 1000 takk for de koselige kommentarene på bloggen. De varmer godt.
Takk til alle dere som stikker innom kroken min, teller tikker og jeg blir glad. (tralala..)
 
Klem fra Hanne Siri
 
PS: Må bare fortelle dere det, jeg fikk medg jobb i dag!!! Så da slipper jeg å gå arbeidsledig når permisjonen min er over om 2 uker :)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk