lørdag 23. november 2013

Farmeninspirert restelue!

Tusen takk for koselige kommentarer på Farmengenseren:)
Kjempekjekt å fortsette da!
 
 
Det var selvfølgelig noen rester igjen etter genseren .
Og siden jeg var så godt i gang heiv jeg meg rundt og strikka lue.
Luen er laget etter mottoet "veien blir til mens vi går..". 
Jeg la opp 80 masker på pinne nr. 4, byttet farge da det passet med mengden restegarn, felte litt her og der, og snurpet sammen i tuppen.
Jeg har brukt samme teknikk med vrangmasker i fargebyttene som på genseren.
Gutten er fornøyd, og da er mor fornøyd.
 
Nå er det bare noe få meter igjen, og de blir nok striper i barnehagevotter til lillebror.
God utnyttelse av garnet denne gangen:)
 
 
Garn: Mitu fra Pt
Mønster: egenkomponert etter innfallsmetoden
Garnforbruk: 94g
Strikket på pinne nr. 4
 
Ha en super helg alle sammen, jeg skal strikke julegaver.


2 kommentarer:

  1. Stine og jeg har akkurat sett på bloggen din og vi synes genseren til Mathias og lua ble kjempefin.Du er flink å få tid til strikking innemellom alle andre gjøremål.
    Hilsen stine og mamma

    SvarSlett
  2. Heisann
    Takk for det hyggelige besøket i min blogg. Så fint at du likte min metode å reparere hull i sokken på. Det er bare å herme. For det er det vi gjør her inne i Blogglandia. Vi inspirerer hverandre, deler gode tips, og gjør hverandre glad, eller trøster litt.
    Så fin Farmen lue du har strikket til sønnen din. Genseren var også så flott. Og MITU....mmmmmet kjempeherlig garn. Jeg strikker med det nå, en ullbukse til min frosne datter, som rir. Nå skal hun ikke fryse i stallen lenger, iallefall.
    Ha en fin kveld. Vi sees.
    Sylvia

    SvarSlett

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk