mandag 22. juli 2013

Sommertopp i fri fantasi:)

Nå (!) kom sommeren til Bergen:)
Strålende sol og mange varmegrader.
Selv jeg har måttet legge vekk ullgarnet...
 
Det er jo dropssalg (farlige greier altså), og jeg har kjøpt noen nøster.
 
Kjøpte litt forskjellig,
safran
muskat
Paris
Cotton light
Cotton viscose
 
Nå strikker jeg ikke så mye i bomullsgarn, men tenkte at i verste fall kan det jo bli noen kluter..
 
I dag ble det hvertfall en sommertopp til Julie,
strikket helt uten mønster og av typen "veien blir til når vi går".
Resultatet ble ikke så ille - og jenta er fornøyd.
 


Den er med halterneck og åpen rygg med legg.
Strikket i Cotton light og i bærestykket er det også en tråd Cotton viscose.
Nederst er det 3 hullrader laget av kast som slippes ned (kom ikke så godt med på bildet, var vist mest opptatt av jenta jeg:)).
 




 
 
SOMMERJENTA MI <3
 
 
 
 
Bærbuskene har også kost seg i sola, og solbæra er snart klar.
Ripsbusken er helt full av stor kart, med de trenger noen soldager til.
 
 
Solklem fra meg!
 
 


3 kommentarer:

  1. Så fin!!!
    Både jenten og toppen :)))

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Her er ripsbærene endelig ferdig modnet :D
    Og du, tusen takk for kommentaren :D

    Nyt sommeren videre
    Klem :)

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å finne på! Imponert jeg da! Flott topp på ei nydelig sommerjente♥

    Genserne under var også kjempefine!

    Ha en fortsatt fin ferie☺

    SvarSlett

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk