onsdag 22. august 2012

Vi slår et slag for frokosten!


Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men her i huset er ungene trøtte om morgenen. Litt ekstra trøtte nå etter ferien, men trøttheten er et fenomen som vi ser store deler av året.
Trøtte unger er ikke sultne unger (her i huset).
Frokost er viktig! Dermed BASTA!!
Så vi måtte komme på noe lurt..

Etter litt leting på nettet fant vi denne oppskriften på hjemmelaget frokostblanding.
Den er kjapp å lage, sunn og smaker kjempegodt.

 Bland først det tørre.



Julie kutter mandlene.

 45 min. tørketid i ovnen, mens vi venter i spenning....


 Kjempegod frokostblanding!
Passer godt både med melk og yoghurt.
Vi kuttet ut rosiner, og byttet ut 50g av havregrynene med 4-korn.

Supert å finne frem i morgen tidlig.
Og like viktig: mor og datter fikk kost seg sammen på kjøkkenet:)
Helt greit at ungene får litt "eierforhold" til maten, da spiser de mer!

Nå skal jeg bare rydde opp igjen på kjøkkenet :( før jeg skal kose meg litt med et prosjekt på symaskina :)

Ha en super kveld alle sammen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk