søndag 21. april 2013

På pinnene...

Her har det vært litt stille i det siste...
Jeg har fortsatt prosjekter på gang, opptil flere:)
På pinnene nå er det...
 
 ...en Osloanorakk i oliven og svart. Denne skal bli bursdagsgave til en 2-åring.
 
 ... en kjøkkenklut i bomull sport - pausestrikkingen min. Jeg har nesten alltid en slik strikking liggende, en der jeg ikke trenger godt lys for å se mønster, eller konsentrasjon til å telle. Rett og slett et strikketøy der jeg ikke trenger å tenke:)
 
 ... det siste av de nåværende prosjektene er en vest til minstemann. Jeg strikker i Nepal (Drops), og tenker at denne blir god å ha utover våren.
 
 
 
 
 
 
 
 
En god venninne av meg er en "håndarbeidsracer". Hun hadde heklet mange par med grytekluter i bomull, og  jeg fikk dette flotte paret:)
Kjempefine i svart med hvit kant, passer perfekt på kjøkkenet mitt!







Ellers så er våren her med loppemarkeder hver helg.
Jeg har hatt et par runder allerede, og hentet hjem noen skatter.
Har ikke fått tatt bilder av alt enda, men det kommer over helgen.
 
 
Forresten så har bloggen min rundet 1 år:)
Jeg hadde store planer om et blogglotteri som skulle starte på "bursdagen", men syke barn og
drøssevis med aktiviteter og ting som skulle ordnes, satte en stopper for det.
Glemte faktisk hele greien (FLAU).
Men, blogglotteri blir det likevel. Holder på å sette sammen garnpakker som premie,
så følg med, lotteriet startet nok i løpet av neste uke;)

Utrolig gøy at jeg har holdt på i et år alt. Var bare et prøveprosjekt når jeg startet, men gøy er det!
Så vil jeg benytte anledningen til å takke alle som stikker innom.
Alle besøk og kommentarer gleder meg veldig ;)
og det er grunnen til at jeg satser på minst 1 år til:)
 
Nyt søndagskvelden folkens, jeg skal lage meg en stooooor kopp te og strikke litt.
 
 
Klem fra Hanne Siri




5 kommentarer:

  1. Hehe...godt å se at det er flere som ikke får tiden til å strekke til ;)
    Kjekt å ha forskjellige håndarbeid å gripe til alt etter vanskelighetsgrad til enhver tid. Sånn er det med meg også!
    Flotte arbeider du holder på med - og slik osloanorakk vet jeg ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på at jeg skulle prøve ;)
    Flott uke ønskes deg fra dal'n - Klem!!

    SvarSlett
  2. Kjekt å endelig se bloggen din. Koselig å se igjen gryte klutene på bilde her. Klem Raghild.kanskje det er på tide at jeg får min egen blogg etterhvert har jo en del prosjekter på gang......

    SvarSlett
    Svar
    1. Det syns jeg at du skal:)
      Selvfølgelig måtte jeg vise gryteklutene, de er jo helt supre!

      Slett
  3. Hei på deg.
    Åssen garn bruker du på Oslo-anorakken?
    Hilsen Ann Kristin S

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Kjekt å se deg her:)
      Jeg har strikket i litt forskjellig garn, men jeg liker Nepal fra Drops best. Jeg pleier å bestille fra www.strikkenett.no (litt farlig for det er vanskelig å begrense seg).
      Big merino fra drops var også bra. Ellers så vet jeg at en del har strikket den i Rubin (sparkjøp / Gjesdal).
      Det er i hvertfall en helt super genser:)
      HS

      Slett

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk