mandag 10. mars 2014

Småstrikk :)

Her er jeg igjen.
Hverdagen er travel, og det resulterer i liten blogg aktivitet.
Dessverre!
Jeg har strikket en del, og nå skal jeg prøve å få lagt det ut her.
 
 
Julie har lenge hatt lyst på en hals i alpakka.
Dette er resultatet.
Helt enkelt og greit.
Den er strikket i drops alpakka, 30 masker, dobbelt tråd og riller på pinne nr. 7
Strikket opp 2 nøster, og det var akkurat passe.
Jeg jenta er fornøyd - og da er jo alt bra.
Kjapp tv-strikk på en kveld, så det kan fort bli flere slike.
 

 
Et par pulsvarmere ble det også.
Disse er strikket i Paljett fra "sorte fåret", et garn jeg ikke har prøvd før.
Dette ble med hjem fra en studieuke i Sykkylven.
Dette er også rillestrikk av enkleste sort.
20 masker på pinne nr. 8 - 13 riller, og så sy sammen.
Brukte 10 g. garn så det blir noen par av et nøste.
 
 
Ellers så er hverdagen like travel som alltid, med jobb, studier, familie osv.
 
Jeg strikker jevnt og trutt, og har 2 gensere liggende som er ferdig strikket og bare venter på montering. Kanskje i løpet av uken.....
 

1 kommentar:

  1. Kjekt med småstrikk! Heldige Julie☺
    Blir spennende å se genserne du har liggende;)

    SvarSlett

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk