søndag 12. juli 2015

Real restefest (M4B)

Garnslankingen går så det suser:)
Og den store vinneren er "Masker4Burma".
Som jeg skrev i forrige innlegg så er jeg litt lei av rillestrikk nå, men så er det så gøy å være med på å fylle opp "lageret".
Vi er en liten gjeng her i Bergen som strikker til prosjektet.
I januar bestemte vi oss for å se hvor lenge vi kunne klare å legge ut en ny "ting" hver dag. - vi holder på enda!!! Det er jeg ganske stolt av! Vi har produsert ca. 200 ting så langt i år.
Egentlig hadde jeg lyst til å starte på retrokofta til Lucas nå, men så begynte det å bli få ting igjen til M4B, så da var det bare å sette i gang:)
Vi girer hverandre opp, så bare de siste 3 - 4 dagene har det blitt ferdigstilt 8 - 10 ting (luer, trøyer. tepper etc.)
Hvis du har lyst til å kikke på prosjektet (eller kanskje bidra med litt strikk eller garn) finner du M4B på facebook her
 
 
Teppet er strikket fra spiss til spiss. Pinne nr. 9. To tråder (en tråd ull og en tråd polyester/ akryl)
Vekt: 693 g
 
Lue strikket i østlandsgarn og Silja (begge fra Gjestal)
Legg opp 75 masker og strikk rundt. Ved ønsket lengde strikke 2 og 2 sammen en runde, og trekk tråden gjennom de resterende maskene.
Vekt: 44g

Ekte restefest:)
Her har jeg lagt opp 90 masker og strikket vrangbord, 2 rett og 2 vrang. Så har jeg strikket glattstrikk rundt. Jeg hadde en pose med mange bittesmå nøster / rester. Stripene ble laget ved at jeg plukket opp en rest fra posen og strikket til den var brukt opp. Så stakk jeg hånda ned i posen, tok opp en ny rest og strikket  til den var brukt opp osv. Altså helt tilfeldig satt sammen i fargene, men resultatet ble jo greit:)
Vekt: 49g
 
Totalt brukte jeg 786 g - Garnslankingen går så det suser;)
 
Nå er det ikke så lenge til vi drar på ferie, og da skal retrokoften på pinnene. Men regner med at det blir litt burmastrikk også - det er jo super bilstrikk.
 
Nyt sommeren høsten.


2 kommentarer:

Så koselig at du legger igjen et spor etter deg:)
Tusen takk